EIF firade 110 på Knipan

Ekenäs Idrottsförening rf. firade senaste lördag 110 år som förening. Detta skedde med prisutdelning, middag och dans.

EIF grundades 1905 och nu har det gått hela 110 sedan dess, detta firades med prisutdelning vid gamla stadshuset mitt på dagen. Senare på kvällen var det festligheter på Knipan som gällde då över 100 personer samlades för att tillsammans fira 110 åringen.

premiering 2015 bordstandard small premiering 2015 guld 01 small premiering 2015 guld 02 small

Efter centralstyrelsens ordförande Dennis Barmans välkomsthälsning var det dags för festtalaren och hedersmedlemmen Bengt Wikberg. Han hade ett långt tal med gamla minnen om ordföranden och andra gestalter, även roliga incidenter hade sökt sig med i talet. Bland annat kom Bengt ihåg när Åke Lindqvist blivit tillfrågad om vad han tyckte om en viss HAIK spelare som hade rykte om sig att spela hårt, då hade Åke svarat något i stil med "Jovisst kanske han spelar hårt, men varje gång han lagt in en tackling på mig har jag aldrig varit där mera".

Efter festtalet blev det dags för mat som slutade med två stycken vitgröna EIF tårtor. När allt var färdig käkat var det dans som stod på programmet och där var vissa som var ivrigare än andra men golvet var välfyllt hela tiden. Även en av EIFs största anhängare och hedersmedlem Doris Löf var och dansade med en av dessa ivriga dansare nämligen senaste hedersmedlemmen Christer "Persson" Lindholm. När det var dag för Doris att dra sig tillbaka gick hon via Persson för att säga att han var den bästa hon dansat med, detta smickrade Persson oerhört.

Allt som allt var detta en lyckad tillställning med många grönvita hjärtan samlade på ett ställe för att umgås och ha roligt. Om tre år är det fotbolls sektionen som fyller 110 år, då blir det troligtvis festligheter igen.